Solstice Winter 2014
ایستگاه زمستانی ، هنگامی رخ می دهد که قطب شمال کره زمین از دورتر از خورشید دورتر باشد ، شروع زمستان نیمکره شمالی را نشان می دهد. عکاس این تصویر زیبا را درست پس از غروب خورشید در 21 دسامبر 2014 ، در زمستان تابستانی گرفت.

جان بانتینگ / فلیکر
جمعه 20 دسامبر
در اوایل عصر به بیرون بروید و می توانید Big Dipper را در حال افق شمال افقی ببینید. برای عرض جغرافیایی در شمال از حدود 40 درجه ، این نجوم آشکار هرگز بالا نمی رود و یا قطعه قطعی نمی شود ("دور افتاده" در مجالس نجومی) ، اگرچه عصر دسامبر آن را در کمترین حالت خود قرار می دهد. این بدان معنی است که صورت فلکی در طرف مقابل قطب آسمانی شمالی ، Cassiopeia آشنا W شکل ، در حال حاضر بالاترین سطح در آسمان است.

شنبه 21 دسامبر
ایستگاه زمستانی زمین در ساعت 11:19 دقیقه بعد از ظهر رخ می دهد. EST در آن لحظه ، خورشید به دورترین نقطه خود در جنوب آسمان می رسد. این تثبیت آغاز رسمی زمستان در نیمکره شمالی است و امشب بیشتر از هر ساعت دیگری تاریکی دارد. با این وجود ، از عرض جغرافیایی نیمه شمالی ، زودترین غروب خورشید حدود دو هفته پیش رخ داده است و آخرین طلوع خورشید تا اوایل ژانویه اتفاق نخواهد افتاد.

اگر برای یک چالش سریع عصر بازی می کنید ، سعی کنید نپتون را از طریق دوربین شکاری مشاهده کنید. سیاره دوردست در نیمه راه تا زینت واقع در جنوب-جنوب غربی نزدیک اواخر غروب غروب است و تا حدود ساعت 11 بعد از ظهر تعیین نمی شود. زمان محلی. جهان 7.9 ریشتری در مقابل پس زمینه آکواریوس ، 1.3 درجه غربی-جنوب غربی ستاره 4 ریشتری Phi (φ) Aquarii ظاهر می شود. برای دیدن دیسک خاکستری آبی آن ، که شامل 2.3 می شود ، باید به دوربین های شکاری (جاسوسی نپتون) و یک تلسکوپ نیاز داشته باشید.

یکشنبه 22 دسامبر
امشب قله های شهابی Ursid قله می گیرند. تابش دوش - نقطه ای که از آن شهاب سنگ ها سرچشمه می گیرند - در صورت فلکی اورسا صغیر ، نزدیک کاسه آبگیر کوچک است. تابستان در تمام شب در شمال قابل مشاهده است ، اما با نزدیک شدن به سپیده دم صعود می کند. و هلال ماه در حال سقوط حتی بعد از طلوع ساعت 4:30 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی فردا صبح ، دخالت زیادی نخواهد کرد. ناظران با آسمان شفاف معمولاً 5 تا 10 شهاب سنگ Ursid در ساعت را در اوج مشاهده می کنند ، اما ستاره شناسان پیش بینی پیشرفت احتمالی امسال را دارند که می تواند به طور خلاصه میزان عادی را دو برابر یا سه برابر کند.

رودی مریخ قبل از طلوع آفتاب با هر هفته گذشت ، برجسته تر می شود. سیاره سرخ اکنون ساعت 4:30 دقیقه بعد از ظهر به وقت محلی بالا می رود و یک ساعت قبل از طلوع آفتاب از 20 درجه بالاتر از افق جنوب شرقی صعود می کند. مریخ به بزرگی 1.6 درجه می درخشد که از تمام ستاره های پس زمینه متعلق به صورت فلکی میزبان خود یعنی Libra the Scales بزرگتر است. اما یک جسم روشن تر در حال تعقیب وجود دارد: یک ماه هلال در حال طوفان. صبح امروز لونا 9 درجه بالاتر از مریخ است. فردا صبح ، 6 درجه از پایین سمت چپ سیاره خواهد بود. متأسفانه ، یک تلسکوپ چیز زیادی به نمایی از مریخ اضافه نمی کند ، و یک دیسک پهلو را فقط 4 اینچ نشان می دهد.

دوشنبه 23 دسامبر
اورانوس تقریباً دو ماه پیش به مخالفت و اوج دید ، اما در ماه دسامبر همچنان یک هدف وسوسه انگیز است. سیاره بیرونی پس از سقوط تاریکی در آسمان جنوب شرقی ظاهر می شود و در حوالی ساعت 8 بعد از ظهر از جنوب صعود می کند. زمان محلی. جهان 5.7 ریشتر در جنوب غربی برج قمر ، نزدیک مرز آن صورت فلکی با Pisces the Fish و Cetus Whale نهفته است. اگرچه اورانوس به اندازه کافی روشن می درخشد تا با چشم غیر مسلح از یک سایت تاریک به چشم بیاید ، اما دوربین های شکاری به جستجوی شما بی نهایت کمک می کنند. نزدیکترین ستاره راهنما بزرگی 4.4 Xi1 (ξ1) سیتی است که از جنوب شرقی 4 درجه فاصله دارد. یک تلسکوپ دیسک اورانوس را نشان می دهد ، که دارای 3.7 اینچ است و یک رنگ متمایز از رنگ آبی و سبز را نشان می دهد.

سه شنبه 24 دسامبر
اکنون یک ستاره روشن و درخشان در اوایل غروب در جنوب-جنوب غربی آویزان است. Fomalhaut با بزرگی اول - که اغلب "تنهایی" خوانده می شود - متعلق به صورت فلکی Piscis Austrinus the Southern Fish است. از عرض جغرافیایی میانه شمالی ، در زیر میدان بزرگ پگاسوس و حدود 20 درجه بالاتر از افق ظاهر می شود. Fomalhaut چقدر انفرادی است؟ نزدیکترین ستاره به بزرگی 1 درجه به آن ، Achernar در انتهای جنوبی رودخانه Eridanus ، حدود 40 درجه فاصله دارد.

چهارشنبه 25 دسامبر
امسال یک "ستاره کریسمس" خیره کننده برای بینندگان اوایل عصر فراهم می کند. در طول گرگ و میش عمیق تر به بیرون بروید و به دنبال نور درخشان زهره به سمت جنوب غربی بروید. درخشان ترین سیاره در بزرگراه -3.9 می درخشد و از نیم ساعت غروب آفتاب گذشته تا اینکه بعد از 7 بعد از ظهر غروب کند به خوبی نشان می دهد. زمان محلی. یک تلسکوپ دیسک 13 اینچی سیاره ای را نشان می دهد ، که 84 درصد روشن است.

پنجشنبه 26 دسامبر
ماه نو ساعت 12:13 دقیقه بعد از ظهر رخ می دهد. EST. در بیشتر ماه های جدید ، ماهواره ما با خورشید در سراسر آسمان ردیابی می کند و از نظر پنهان مانده است. اما امروز ، تراز بین ماه و خورشید کامل است و افراد در مناطق مناسب می توانند یک خورشید گرفتگی را مشاهده کنند. ناظران در سراسر آفریقای شرقی ، جنوب آسیا و شمال استرالیا خواهند دید که ماه حداقل از خورشید گزیدگی می کند. بهترین دیدگاهها با یک مسیر باریک همراه است که در طلوع آفتاب عربستان سعودی را لمس می کند ، سپس در اواخر صبح از جنوب هندوستان ، قسمت هایی از اندونزی و سنگاپور در نزدیکی ظهر و جزیره گوام حدود یک ساعت قبل از غروب آفتاب عبور می کند. مردم آنجا شاهد گرفتگی حلقوی خواهند بود. ماه در آسمان کمی کوچکتر از خورشید است ، بنابراین ناظران در این مسیر مرکزی حلقه ای از نور خورشید را که در اطراف ماه قرار دارد مشاهده می کنند. از آنجا که کسوف کامل نیست ، مردم برای مشاهده مستقیم آن باید از فیلترهای خورشیدی ایمن استفاده کنند.

جمعه 27 آذر
ستاره متغیر Algol در Perseus در حدود ساعت 8:51 بعد از ظهر به حداقل روشنایی می رسد. EST ، هنگامی که در بزرگی 3.4 می درخشد. اگر بعد از سقوط تاریکی شروع به تماشای آن کنید ، می توانید بیش از سه برابر درخشندگی ، تا بزرگی 2.1 در طول مدت 5 ساعت مشاهده کنید. این ستاره دودویی گرفتگی با یک چرخه از حداقل تا حداکثر و هر 2.87 روز عقب می رود. Algol پس از غروب آفتاب در آسمان شرقی ظاهر می شود و تقریباً در حوالی 9 بعد از ظهر از بالای سر می گذرد. زمان محلی.

مشتری از منظر ما پشت خورشید می گذرد ، ستاره شناسان پیکربندی با هم پیوند می خورند ، ساعت 1 بعد از ظهر. EST نیازی به گفتن نیست ، درخشش ستاره ما دیدن سیاره را غیرممکن می کند. مشتری قبل از طلوع آفتاب در اواسط ژانویه به دیدن خود باز خواهد گشت.

شنبه 28 دسامبر
اگرچه ماه فقط دو روز پیش بین خورشید و زمین گذشت ، حرکت سریع مداری آن پس از غروب آفتاب ، آن را دوباره در منظره جنوب غربی غربی مشاهده کرده است. به عنوان یک جایزه ، زهره درخشان فقط 2 درجه بالاتر از هلال باریک لونا ظاهر می شود. دو درخشان ترین اشیاء آسمان شب از اوایل گرگ و میش تا زمانی که بعد از ساعت 7 بعد از ظهر تنظیم شوند ، یک جفت خیره کننده ایجاد می کنند. زمان محلی.

یکشنبه 29 دسامبر
هفته پایانی سال فرصتی استثنایی را برای مشخص کردن 10مین عضو کمربند سیارک ، مجموعه ای از حداقل چند صد هزار شی که بین مدار مریخ و مشتری قرار دارد ، فراهم می کند. سیارک 15 Eunomia در صور فلکی واتر جار در آب فلکی Aquarius در حال چرخش است. این گروه از ستاره های 4 و 5 ریشتری که شامل گاما (γ) ، پی (π) ، زتا (ζ) و Eta (η) Aquarii است ، نزدیک به 20 درجه جنوب غربی گوشه جنوب غربی میدان بزرگ پگاسوس واقع شده است. . Eunomia در حال حاضر به بزرگی 10 می باشد ، بنابراین برای انتخاب آن به یک تلسکوپ کوچک نیاز دارید.