کاوشگر خورشیدی پارکر ناسا در حال شروع به باز کردن اطلاعات جدید درباره دوش شهاب سنگ سالانه Geminid ، که منشا آن کمی برای یک ستاره شناس بوده است.

هر ماه دسامبر ، جواهرات آسمان شب را با رگه های روشن می بخشند. این جواهرات خاص هستند زیرا فقط یکی از دو هوای شهاب سنگ ایجاد شده توسط دنباله دار نیستند. و برخی از ستاره شناسان گمان می کنند نمایش شبانه ، فرزندی از سیارک فتون است که تقریباً همزمان با دوش شهابسنگ ، توسط خورشید طلوع می کند.

Phaethon ، به عنوان یک سیارک ، نباید مانند شهاب دوش شهاب سنگ تولید کند. سؤالات زیادی پیرامون اینکه چگونه یک سیارک دنباله باقی مانده دارد دنبال می شود ، و برخی از محققان از این سوال که آیا در گذشته اتفاق خشونت آمیز برای ایجاد جواهرات رخ داده است سؤال کرده است.

در اولین ملاقات نزدیک خود در نوامبر سال 2018 ، Parker Solar Probe گرد و غبار کمبود فضایی را که در حدود 62000 مایل پهنا و حدود 12.5 میلیون مایل طول داشت ، مشاهده کرد. این خط گرد و غبار در مدار مورد انتظار Geminids بود ، و منجمان را به این باور رساند كه در واقع این جمینی ها هستند كه برای اولین بار از فضا مشاهده شده اند.

هدف اصلی Parker Solar Probe مطالعه خورشید است و از زمان پرتاب آن در آگوست 2018 ، اطلاعات جدیدی در مورد باد خورشیدی و میدان های مغناطیسی خورشید را کشف کرده است و همچنان به نزدیکترین ستاره ما می پردازد.

با این حال ، از آنجا که ما به طور عادی فقط می توانیم از دوش شهاب سنگ به عنوان رگه هایی از زمین دیدن کنیم ، کاوشگر لنز جدیدی را ارائه می دهد که از طریق آن می توان دوش را مشاهده کرد. هنگامی که اخترشناسان داده های بیشتری راجع به انبوه و توزیع مطالبی که جریان گرد و غبار Geminids را تشکیل می دهند ، دریافت می کنند ، می توانند شبیه سازی های رایانه ای را انجام دهند تا دریابند که چگونه این ماده به وجود آمده است. اعلامیه اکتشاف ، که در تاریخ 9 دسامبر در نشست پاییز اتحادیه ژئوفیزیک آمریکا انجام شد ، به خوبی انجام شد. پیش بینی می شود این جواهرات در 13 و 14 دسامبر به اوج خود برسند و به همه این امکان را می دهند که کمی بیشتر درباره منشاء خود تعجب کنند.